نحوه راه اندازی ماژول L298

پویا پورکاوه
۱ بهمن, ۱۳۹۵
2 دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
نحوه راه اندازی ماژول L298

نحوه راه اندازی ماژول L298


یکی از خدماتی که ماژول ها به مهندسین و علاقه مندان به حوزه الکترونیک و روباتیک و کامپیوتر کرده آسان تر کردن راه اندازی یک پروژه برای هدف نهایی می باشد.

 

در واقع مهندس وقت خود را برای هدف نهایی و غایت اصلی پروژه می گذارد تا بتواند بازدهی مناسب تر  و کامل تری از پروژه مد نظر داشته باشد.

 

در ابتدا بنده به این معتقد بودم که استفاده از ماژول در واقع دزدیدن با اجازه یه محصول از صاحب اون می باشد ، ولی هنگامی به هدف نهایی چنین ماژول هایی پی بردم این فکر در من از بین رفت و مقصود اصلی آنها را دریافت کردم.

 

ماژول L298:

 

یکی از شاخص ترین راه انداز های موتور  DC می باشد که تا دو آمپر می تواند موتور ها را درایور کند. هر ماژول شامل 2 خروجی می باشد . پس توانایی درایور دو موتور را به طور همزمان دارد.

 

نحوه راه اندازی ماژول L298:

 

راه اندازی این ماژول l298 به این صورت می باشد که دو تغذیه دارد یکی 5 ولت و دیگری 12 ولت که هر دو تغذیه آیسی L298 می باشند. و دارای 6 ورودی می باشد. که شامل چهار پین Input و دو پین Enable است.

 

En A جهت فعال کردن خروجی اول می باشد که معمولا پایه خروجی PWM میکرو به آن وصل می شود و IN1 و IN2 وروردی های موتور اول هستند به این صورت که اگر به اولی صفر و به دومی 1 داده شود موتور راستگرد میچرخد و اگر به اولی یک و به دومی صفر داده شود موتور چپگرد می چرخد واگر صفر و صفر و یا یک و یک به INPUT ها داده شود موتور ترمز میکند.

 

موتور سمت چپ:

 

ضمنا همه این قوانین شامل ENB و IN3 و IN4  (که مخصوص خروجی دوم است ) می شود.

 

2 دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.